OmaPlus-palvelu

OmaPlus-palvelu tarjoaa nopean etäyhteyden lääkäriin tai hoitajaan.

Lääkäri- ja hoitajachat

Huom! Lääkärichat ei ole avoinna 21.6.-1.8.2021

Chatin kautta saat ohjausta ja neuvontaa terveyteen liittyvissä asioissa, kuten äkillisissä ja lievissä sairaustapauksissa.

Avoinna ma-pe klo 9–13.

Viesteihin vastataan mahdollisimman pian, lääkäri- ja hoitajachatin vastausaika on n. 1 tunti.

Viestien lisäksi voit tarvittaessa lähettää chatissa kuvia tai videotiedostoja asioinnin sujuvoittamiseksi. Chatit eivät sovi vakavien oireiden hoitoon, eikä sellaisten oireiden hoitoon, jotka vaativat tutkimista vastaanotolla.

Lääkärichat

Huom! Lääkärichat ei ole avoinna 21.6.-1.8.2021
Esimerkkejä vaivoista, joita voidaan hyvin hoitaa lääkärichatissa:
* Emme uusi tai määrää chatin kautta keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä (esim. uni-, psyyken- tai vahvat särkylääkkeet). Huomioithan myös, että esimerkiksi korvatulehdukseen tai poskiontelotulehdukseen ei voi määrätä antibiootteja chatin kautta. Kyseisissä asioissa suosittelemme varaamaan vastaanottoajan suoraan hoitavalle lääkärillesi.

Hoitajachat

Hoitajachatin hoidon tarpeen arvion myötä saat hoitajalta kohdennetut kotihoito-ohjeet. Hoitaja voi myös ohjata sinut oikean asiantuntijan vastaanotolle tai lääkärichattiin, mikäli oireet edellyttävät lääkärin arviota.

Esimerkkejä vaivoista, joita voidaan hyvin hoitaa hoitajachatissa:

Miten lääkäri- ja hoitajachat toimivat?

  1. OmaPlus-palvelua voit käyttää joko älylaitteesi tai tietokoneesi selaimella osoitteessa https://omaplus.movendosplatform.com/
  2. Ensimmäisellä kerralla palvelua käyttäessäsi kirjaudu verkkopankkitunnuksillasi. Järjestelmä ohjaa sinua tunnuksen luomisessa. Jatkossa pääset halutessasi kirjautumaan palveluun käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla, suosittelemme kuitenkin käyttämään vahvaa tunnistautumista myös jatkossa.
  3. Kirjauduttuasi valitse ”Aloita uusi chat”.
  4. Valitse ensin, asioitko yksityis- vai työterveysasiakkaana. Tämän jälkeen voit valita joko lääkäri- tai hoitajachatin.
  5. Keskusteluikkuna avautuu. Kirjoita siihen viestisi. Voit kuvailla oireita ja tilanteen taustoja. Voit halutessasi liittää myös kuvia ja videotiedostoja asioinnin sujuvoittamiseksi. Asiantuntijamme kysyy tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä, antaa neuvoja ja hoito-ohjeet sekä ohjaa tarvittaessa eteenpäin.
  6. Keskustelun päätteeksi kirjaa itsesi ulos oikeasta yläkulmasta.

Videovastaanotto

Videovastaanotto vastaa jo hyvin pitkälti perinteistä vastaanottoa, ja se onkin hyvä valinta silloin, kun sinulla on useampi asia mielessäsi tai akuutteja vaivoja vakavampia, ehkä pitkäänkin jatkuneita oireita.

Videovastaanotolla saat itse rauhassa kertoa kaikki mielenpäällä olevat asiat ja annat asiantuntijallemme aikaa kuunnella, kysyä tarkentavia kysymyksiä ja punnita ratkaisuvaihtoehtoja.

Työterveysasiakkaita videovastaanotoilla palvelevat niin työterveyslääkärit, hoitajat, työfysioterapeutit kuin työterveyspsykologitkin.

Yksityisasiakkaat voivat varata videovastaanottoajan lääkärille ja hoitajalle.

Miten videovastaanotto toimii?

  1. Varaa aika! Voit varata ajan videovastaanotolle joko verkkoajanvarauksessamme tai soittamalla ajanvarausnumeroomme 06 828 7360 (ma-to klo 8–14 ja pe 8–13).
  2. Kun vastaanottosi aika koittaa:
    – Varaa riittävästi aikaa valmisteluihin, kuten kuvan ja äänen testaukseen!
    – Kirjaudu OmaPlus-palveluun
    Ensimmäisellä kerralla palvelua käyttäessäsi kirjaudu verkkopankkitunnuksillasi. Järjestelmä ohjaa sinua tunnuksen luomisessa. Jatkossa pääset halutessasi kirjautumaan palveluun käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla, suosittelemme kuitenkin käyttämään vahvaa tunnistautumista myös jatkossa.
    – Valitse ”Videovastaanotto”
    – Kun olet varmistanut, että ääni ja kuva toimivat, paina ”Yhdistä videopuheluun” ja odota, että asiantuntijamme vastaa puheluun.

Työterveyshuollon viestipalvelu

Vain työterveysasiakkaille: lähetä kiireetön viesti vastuuhoitajalle!

Kiireettömissä asioissa voit viestitellä vastuuhoitajasi kanssa esim.

  • Rokotusasioissa
  • Terveystarkastuksiin liittyvissä asioissa
  • Työkykyasioissa
  • Työssä jaksamiseen ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa

Viestien lisäksi voit tarvittaessa lähettää sovelluksessa kuvia tai videotiedostoja asioinnin sujuvoittamiseksi. Työterveyshoitajasi vastaa arkisin kahden vuorokauden kuluessa ja konsultoi tarvittaessa myös muita tiimin jäseniä.

OmaPlus löytyy myös mobiilisovelluksena puhelimesi sovelluskaupasta!

OmaPlus-palvelu tarjoaa nopean etäyhteyden lääkäriin tai hoitajaan. Sovelluksen käyttöönotto tapahtuu omilla verkkopankkitunnuksilla. Samalla asetat PIN-koodin tai sormenjälkitunnistuksen myöhempää käyttöä varten.

Lataa Työplussan OmaPlus-sovellus AppStoresta tai Google Play -kaupasta:

Yksityisasiakkaiden OmaPlus-palvelun hinnaston löydät täältä.

Työterveysasiakkaiden OmaPlus-käynnit veloitetaan suoraan työantajalta voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Tuettu tekniikka


Windows- ja Apple-tietokoneet sekä Android-älylaitteet:

Selain: Chrome (suositus), Firefox tai Edge

Apple mobiililaitteet:

Selain: Safari

© Työplus Yhtiöt Oy

Saavutettavuusseloste

Tietosuojaseloste