23. kesäkuuta 2026
Tekstiviesti-ilmoittautuminen päättyy – uusi käytäntö 24.6.alkaen vastaanotoille
Tekstiviesti-ilmoittautuminen poistuu käytöstä 24.6.2026 alkaen. Muutos koskee kaikkia vastaanottoja.
Jatkossa Kokkolan Mariankadun toimipisteen sisääntuloaulassa ilmoittaudutaan saapuneeksi Axel-itseilmoittautumisautomaatilla.
Järjestelmä ohjaa asiakkaan oikeaan odotustilaan, mikä helpottaa asiointia ja vähentää jonotusta.
Muissa toimipisteissä vastaanotolle ilmoittaudutaan asiakaspalvelupisteessä.
Ilmoittautumisen yhteydessä vaaditaan Kela-kortti tai muu viivakoodillinen henkilökortti.
Huolehdithan, että henkilöllisyystodistus on mukana asioidessasi vastaanotolla.