23 juni 2026
Textmeddelandeanmälan tas ur bruk från och med 24.6.2026. Ändringen gäller alla mottagningar.
I fortsättningen anmäler man sig som ankommen i entréhallen vid verksamhetsstället på Mariagatan i Karleby via Axel självbetjäningsautomat.
Systemet guidar kunden till rätt vänteutrymme, vilket underlättar besöket och minskar köbildning.
Vid övriga verksamhetsställen anmäler man sig i kundtjänstpunkten.
Vid anmälan krävs FPA-kort eller annan identitetshandling med streckkod.
Vänligen se till att ha identitetshandling med dig vid besöket.