Tekstiviesti-ilmoittautuminen päättyy – uusi käytäntö 24.6.alkaen vastaanotoille
Tekstiviesti-ilmoittautuminen poistuu käytöstä 24.6.2026 alkaen. Muutos koskee kaikkia vastaanottoja. Jatkossa Kokkolan Mariankadun toimipisteen sisääntuloaulassa ilmoittaudutaan saapuneeksi Axel-itseilmoittautumisautomaatilla. Järjestelmä ohjaa asiakkaan oikeaan odotustilaan, mikä helpottaa asiointia ja vähentää jonotusta. Muissa toimipisteissä vastaanotolle ilmoittaudutaan asiakaspalvelupisteessä. Ilmoittautumisen yhteydessä vaaditaan Kela-kortti tai muu viivakoodillinen henkilökortti. Huolehdithan, että henkilöllisyystodistus on mukana asioidessasi vastaanotolla.