OmaPlus

OmaPlus-palvelumme tarjoaa nopean etäyhteyden lääkäriin tai terveydenhoitajaan. Kirjautuminen palveluun tapahtuu verkkoselaimen tai OmaPlus-sovelluksen kautta.

omaplus

OmaPlus-palvelut

  • Hoitajachat ma–pe klo 8–13, ja lääkärichat palvelee ma–pe klo 8–20, la-su klo 10–16. Varmista työnantajaltasi, kuuluuko la-su chatpalvelu yrityksen työterveyssopimukseen!
  • videovastaanotot ajanvarauksella
  • kiireetön viesti omalle vastuuhenkilölle (vain työterveysasiakkaille).

Chat ja videovastaanotto

Lääkäri- ja hoitajachat

Chatin kautta saat ohjausta ja neuvontaa terveyteen liittyvissä asioissa, kuten äkillisissä ja lievissä sairaustapauksissa. Pääset keskustelemaan lääkärin kanssa jopa minuuteissa ilman ajanvarausta. Palvelumme on tarkoitettu työterveysasiakkaille, joiden työterveyssopimukseen kuuluvat sairaanhoitopalvelut.

Viestien ohella voit lähettää chatissa myös kuvia tai videotiedostoja, jotta asiointi sujuu paremmin. Chat ei sovi vakavien oireiden tai vastaanotolla tutkimista vaativien oireiden hoitoon.

Viesteihin vastataan mahdollisimman nopeasti, noin tunnissa.

Chatit ja videovastaanotto

Esimerkkejä vaivoista, joita voidaan hoitaa hoitajachatissa:

  • flunssaoireet ja kuume
  • allergiaoireet
  • ihottumat
  • vatsaoireet (esim. vatsatauti, ripuli)
  • rokotukset
  • laboratoriolähetteet.

Palvelu ei sovellu reseptien uusimiseen.

Esimerkkejä vaivoista, joita voidaan hoitaa lääkärichatissa:

  • flunssaoireet ja kuume
  • kurkkukipu
  • allergiaoireet
  • ihottumat
  • virtsatieinfektiot
  • silmätulehdukset
  • kynsivallintulehdukset
  • lievät tapaturmat
  • lähetteet (laboratorio, muut asiantuntijat)
  • reseptien uusinnat. *

* Emme uusi tai määrää chatin kautta keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä (esim. uni-, psyyken- tai vahvat särkylääkkeet). Huomioithan myös, että esimerkiksi korvatulehdukseen tai poskiontelotulehdukseen ei voida määrätä antibiootteja chatin kautta. Kyseisissä asioissa suosittelemme varaamaan vastaanottoajan suoraan hoitavalle lääkärillesi.

Videovastaanotto

Videovastaanotto vastaa hyvin pitkälti perinteistä vastaanottoa. Se on hyvä vaihtoehto arjen sujuvoittamiseksi.

Videovastaanotolla saat kertoa rauhassa kaikki mielen päällä olevat asiat ja asiantuntijamme kuuntelee, kysyy tarkentavia kysymyksiä sekä punnitsee erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja.

Yksityisasiakkaat voivat varata videovastaanottoajan lääkärille ja hoitajalle.

Työterveysasiakkaita palvelevat videovastaanotoilla niin työterveyslääkärit, hoitajat, työfysioterapeutit kuin työterveyspsykologit.

Videovastaanotto

Työterveyshuollon viestipalvelu

Vain työterveysasiakkaille: lähetä kiireetön viesti omalle vastuuhenkilöllesi!

Kiireettömissä asioissa voit viestitellä oman työterveyshoitajasi tai työfysioterapeuttisi kanssa esimerkiksi:

  • rokotuksista
  • terveystarkastuksiin liittyvistä asioista
  • työkykyyn liittyvistä asioista
  • työssä jaksamiseen ja työhyvinvointiin liittyvistä asioista.

Lisäksi voit tarvittaessa lähettää sovelluksessa kuvia tai videotiedostoja, jotta asioiminen sujuu paremmin. Vastuuhenkilösi vastaa viesteihisi arkipäivisin kahden vuorokauden kuluessa ja konsultoi tarvittaessa myös muita tiimin jäseniä.

OmaPlus-mobiilisovellus

Lataa OmaPlus-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta!

OmaPlus-palvelu tarjoaa nopean etäyhteyden lääkäriin tai terveydenhoitajaan. Sovelluksen käyttöönotto tapahtuu omilla verkkopankkitunnuksillasi. Samalla voit asettaa PIN-koodin tai sormenjälkitunnistuksen myöhempää käyttöä varten.

Lataa Työplussan OmaPlus-sovellus AppStoresta (iOS) tai Google Play Kauppa -sovelluksesta (Android):

© 2024 Työplus Yhtiöt Oy Web design: Wikström Media